
Odpowiedzialność za wady, gwarancja.
- Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji, gdy Towar ma wady prawne lub wady fizyczne polegające na niezgodności Towaru z umową. W szczególności Towar jest niezgodny z umową, jeżeli:
- Szczegółowe warunki realizacji gwarancji określa druk gwarancji wystawiony przez gwaranta
i dołączony do zakupionego Towaru. - Towary posiadają gwarancję producenta, importera lub Sprzedającego, obowiązującą na terenie Polski. Czas gwarancji wynosi 24 miesiące, a dla Towarów o przedłużonej gwarancji jej długość podana jest w opisie Towaru na stronach Sprzedającego.
- nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
- nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedawca zapewnił Kupującego,
- nie nadaje się do celu, o którym Kupujący poinformował Sprzedającego przy zawarciu umowy, a Sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
- został Kupującemu wydany w stanie niezupełnym.
- W przypadku ujawnienia wady Towaru Kupujący ma obowiązek złożenia wniosku reklamacyjnego w formie pisemnej za pośrednictwem poczty
e-mail na adres serwis@ravak.pl lub pocztą. W przypadku wysłania pisma reklamacyjnego drogą pocztową należy załączyć kopię karty gwarancyjnej oraz dowodu zakupu. W przypadku skorzystania z formularza reklamacyjnego dostępnego na www.ravak.pl należy wypełnić wszystkie pola formularza oraz dodatkowo przesłać za pośrednictwem poczty e-mail na adres serwis@ravak.pl skan dowodu zakupu oraz karty gwarancyjnej. Brak kompletnej dokumentacji uniemożliwi rozpatrzenie wniosku reklamacyjnego. - Po otrzymaniu prawidłowo złożonego wniosku reklamacyjnego Kupujący zostanie poinformowany telefonicznie lub za pośrednictwem poczty e-mail o przebiegu procesu reklamacji.
- Jeśli Kupujący odsyła Towar niezgodny z umową ma obowiązek o tym powiadomić Sprzedającego. W przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z umową reklamowany Towar wraz z pismem określającym rodzaj niezgodności oraz oczekiwania dotyczące sposobu realizacji zobowiązań Sprzedającego należy odesłać na koszt Sprzedającego, zgodnie
z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 24 czerwca 2014 r. poz. 827); - Jeżeli Towar ma wadę, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna;
- Kupującym może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę.
- Sprzedający ma obowiązek ustosunkować się do złożonej reklamacji w terminie do 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.
- Kupujący odsyłając Towar niezgodny z umową jest zobowiązany do zabezpieczenia
Towaru oryginalnym opakowaniem lub innym właściwie zabezpieczającym Towar, który spełnia wymogi transportu Towarów oraz oznaczenia opakowania właściwymi symbolami.
W przypadku Towarów, których właściwości uniemożliwiają bezpieczny i właściwy transport reklamacja może zostać rozpatrzona w miejscu użytkowania Towaru. - Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia mechaniczne wynikające
z niewłaściwego transportu a zaistniałe przed dostarczeniem Towaru do Sprzedającego; - Sprzedawca oświadcza, że nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
- Jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, Kupujący może żądać od sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady. Sprzedawca może odmówić demontażu i ponownego zamontowania, jeżeli koszt tych czynności przewyższa cenę Towaru; Gdy Kupujący żąda od Sprzedającego demontażu i ponownego zamontowania, jest obowiązany ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę Towaru albo może żądać od Sprzedającego części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny Towaru
- Wady Towaru objęte odpowiedzialnością gwarancyjną i ujawnione w czasie gwarancji zostaną usunięte w ciągu 14 dni roboczych od dnia doręczenia pisemnego zgłoszenia Sprzedającemu. Jednocześnie okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas upływający między dniem zgłoszenia a dniem wykonania naprawy jeżeli wada uniemożliwia korzystanie ze sprzętu.
- Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne Towaru, jeżeli nie zawiadomi Sprzedającego o wadzie w ciągu miesiąca od jej wykrycia, a w wypadku gdy zbadanie rzeczy jest w danych stosunkach przyjęte, jeżeli nie zawiadomi o wadzie w ciągu miesiąca po upływie czasu, w którym przy zachowaniu należytej staranności mógł ją wykryć.
- Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania rzeczy
- Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu opisanego w pkt p.
Do zachowania terminu wystarczy wysyłanie zawiadomienia przed jego upływem. - W przypadku pytań dotyczących przebiegu procesu reklamacji skontaktuj się z nami
e-mailowo lub telefonicznie tel.: +48 22 755 40 32 lub e-mail: serwis@ravak.pl.